یزدفردا "فاز1 پایانه جدید مسافربری یزد در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان یزد ، مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش یزدفردا ،پایانه جدید مسافربری یزد که در سال 1377 کلنگ آن با حضور دکتر پاک نژاد نماینده  مردم یزد ،مهندس سفید استاندار یزد ،مهندس سید حسین اعلائی  شهرداریزد  ومهندس شرافت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد  در آن زمان به زمین زده شد و هر سال قول افتتاح آن در 22 بهمن سال بعد داده می شد خلاصه پس از 11 سال فاز اول آن راه اندازی شد تا قصه های خوانده شده در شورای اول و دوم  در مورد آن که از نمایشگاه بین المللی گرفته تا ترمینال پسته سرفصل آن قصه ها بود پایان یابد .

شهرداران سید حسین اعلائی ،محمد مهدی شرافت،علی اکبر آرامون،مرتضی شایق،علی اکبر میروکیلی  ،پنج شهرداری هستند که با یک استاندار قائم مقام شورای اسلامی شهر و سه دوره شورای اسلامی شهریزد  در رسیدن فاز یک ترمینال به افتتاح تلاش نموده اند
.
 11 سال از زمان آغاز پروژه پایانه مسافربری یزد گذشت و دراین یازده  سال بارها مسئولین و نمایندگان شورای اسلامی شهریزد  در مورد ادامه ساخت و یاانتقال این طرح تصمیماتی را اتخاذ نمودند به گونه ای که در ابتدای راه شورای اول با حمایت قاطع  مالی به ساخت آن سرعت بخشید ودر شورای دوم شهر  کا ر تعطیل و مذاکراتی جهت تبدیل محل و واگذاری آن به ارگانها جلساتی برگزار شد و شورای سوم شهر بالاخره تکلیف را یکسره نموده و فاز اول آن را راه اندازی نمود . 

پایانه جدید مسافربری یزد بالاخره در روزهای اولیه مهرماه 1388  در زمانی که مهندس اولیاء نماینده مردم یزد ،محمد رضا فلاح زاده استانداریزد ،مهندس میروکیلی شهرداریزد ،مهندس آثاری  هم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد است وسومین دوره شورای اسلامی شهریزد  هم به جای قائم مقام  مشغول فعالیت است  افتتاح شد .

این پایانه دارای 16 محل برای دایر شدن تعاونی های مسافربری با امکانات سوئیت اختصاصی ،دفتر فروش بلیط،سالن استراحت اختصاصی،انبار توشه و پارکینگ می باشد واز امکانات جانبی نیز رستوران فروشگاه ،بانک وسرویسهای خدماتی نیز برخوردار می باشد .


" محمدرضا فلاح زاده " در مراسم افتتاح پایانه جدید مسافربری یزد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران و پیمانکاران این پروژه، گفت: توسعه اقتصادی، نیازمند حمل و نقلی پویا و مطمئن است .

وی با بیان این مطلب که بخشی از سلامت و امنیت مسافران با شرایط پایانه ها ارتباط مستقیم دارد ،اظهار داشت: ارتقاء سطح رفاهی و کیفیت استراحت رانندگان ، موجب کاهش میزان خستگیهای ناشی از رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات می شود.
استاندار یزد افزود: خوشبختانه ، این طرح بسياري از  نیازها و ويژگيهاي یک پایانه  خوب را در خود جای داده است.
وی برضرورت  افزایش مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی تاکید کرد.
فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیتهای شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد،  تغییر و تحول در مبلمان شهری را امری ضروری دانست.


پایانه جدید مسافربری یزد در ابتدای جاده شهرک صنعتی یزد و جنب کنارگذر شهر یزد قرار گرفته است .
By yazdfarda2

 


یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا